I LO w Ostrowie Wielkopolskim

1lo.ostrowwielkopolski@gmail.com

Aktualności

Wycieczka do Chorwacji

W dniach 02-09 czerwca uczniowie klas 1b i 1d naszego liceum pod opieką Pań: Justyny Sadowskiej, Anny Jędrzejak –Izydorskiej, Teresy Duczmal, Grażyny Niemand i Anny Paszkiewicz uczestniczyli w tygodniowej wycieczce na wyspę Pag w malowniczej i upalnej Chorwacji.

Pierwszego dnia w przepięknym Parku Narodowym Jezior Plitwickich po niezapomnianym spacerze z przewodnikiem, mieliśmy okazję odbyć krótki rejs po jednym z 16 jezior krasowych i podziwiać największy wodospad Europy.

Drugi dzień spędziliśmy na całodniowym rejsie statkiem po najpiękniejszych zatokach Chorwacji. Podziwialiśmy krajobrazy, opalaliśmy oraz kąpaliśmy się w ciepłej i krystalicznie czystej wodzie. Na pokładzie skosztowaliśmy także chorwackich obiadowych specjałów czyli ryb. Poza tym, najodważniejsi uczniowie mieli okazję zwiedzić tajemniczą jaskinię Bambini, płynąc wpław w wodzie głebokiej na 40m.

Kolejnego dnia duże wrażenie wywarło na nas miasto Zadar. Pani przewodnik w ciekawy sposób przybliżyła nam historię i obyczaje tego miejsca wraz z placem pięciu studni i jedynymi na świecie morskimi organami.

W czasie pobytu na wyspie Pag, udało nam się także zwiedzić ogród oliwny wpisany na listę zabytków UNESCO z malowniczym punktem widokowym na Morze Adriatyckie. Co więcej skorzystaliśmy z krótkiego plażowania, a także zakupiliśmy wyjątkowe i smaczne pamiątki - paski ser i lawendowy miód.

Ostatniego dnia Stolica Chorwacji- Zagrzeb zachwyciła wszystkich uczestników wycieczki. Spodobała nam się bogata kultura, historia i architektura tego miasta.

Ten siedmiodniowy wyjazd na wyspę Pag pozwolił nam poznać tradycje, zabytki i obyczaje Chorwacji oraz rozkoszować się jej pięknymi krajobrazami, słońcem i wspólnie spędzonym miłym czasem. Na pewno ta udana wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.