I LO w Ostrowie Wielkopolskim

1lo.ostrowwielkopolski@gmail.com

Aktualności

Wycieczka 3C - relacja

Wraz z początkiem października, klasa 3C, oraz niektórzy uczniowie z klas 3A, 1B, 2C i 2D, pod opieką Panów: Piotra Grabarza oraz Tomasza Pieczyńskiego, udała się na wycieczkę̨ do ziemi kłodzkiej i okolic.

Pierwszym naszym przystankiem była Świdnica, gdzie mieliśmy okazję podziwiać́ zabytkową katedrę̨ gotycką oraz największy drewniany kościół w Europie - Kościół Pokoju. Dalej, już w towarzystwie przewodnika sudeckiego, przejechaliśmy do Kłodzka. Poznaliśmy historię miasta, a następnie udaliśmy się do słynnej twierdzy Kłodzko. Myślę̨, że dla każdego z nas przeprawa przez podziemne labirynty fortecy była wyzwaniem, które na długo pozostanie w pamięci.

Drugi dzień́ rozpoczął się od przejazdu do Wambierzyc, gdzie podziwialiśmy sławną barokową bazylikę̨ i ruchomą szopkę̨. Kolejnym zamiarem było zdobycie Szczelińca oraz przeprawa przez Błędne Skały. Mimo niesprzyjającej pogody, osiągnęliśmy cel i z pełną satysfakcją cieszyliśmy się górskimi widokami. Te malownicze, owiane legendami okolice, od lat inspirowały artystów. To właśnie tutaj kręcono drugą część́ „Opowieści z Narnii”. Po południu przejechaliśmy do uzdrowiska w Kudowie Zdrój, gdzie mogliśmy sami spróbować́ słynnej leczniczej wody, a także poznać́ historię tego miejsca.

Trzeci dzień́ w całości poświęcony był zwiedzaniu stolicy Czech - Pragi. Mieliśmy okazję zobaczyć́ najważniejsze zabytki tego miasta - Zamek na Hradczanach, Katedrę̨ św. Wita, Most Karola, praski zegar astronomiczny czy też Plac Wacława. Zobaczyliśmy też na własne oczy słynne kontrowersyjne rzeźby Dawida Cernego jak np. „Sikający” czy „Koń”.

Ostatni dzień́ spędziliśmy w większości pod ziemią, zwiedzając zabytkową kopalnię złota w Złotym Stoku oraz Osówkę̨, podziemne miasto zbudowane przez Niemców w czasach II wojny światowej.

Na szczególne podziękowanie zasługuje nasz przewodnik - Tomasz Marek, który pokazał nam, jak wielkie skarby kryje ziemia kłodzka, jak ciekawa jest jej historia i jak wiele piękna znajdziemy wśród pasm górskich. Jego pasja, wiedza i zaangażowanie są godne podziwu.

Myślę̨, że nasza wyprawa pozostanie dla uczniów, jak i dla nauczycieli, wspaniałym, niezapomnianym i wartościowym doświadczeniem, do którego zawsze miło wracać́.