I LO w Ostrowie Wielkopolskim

1lo.ostrowwielkopolski@gmail.com

Aktualności

Wycieczka na Litwę

3 czerwca klasy 1A i 1D pod opieką mgr Anny Przybył, mgr Anna Paszkiewicz, mgr Elżbiety Kaźmierczak oraz mgr Beaty Błaszczak wyruszyły na 5-dniową wycieczkę, której celem było poznanie Wilna. Pierwszego dnia w urokliwym pensjonacie Cisowe Sioło na Podlasiu spędziliśmy czas po podróży, integrując się i zbierając siły na kolejne dni, na które zaplanowano zwiedzanie Wilna. Nazajutrz wyruszyliśmy z samego rana. Po drodze do stolicy Litwy podziwialiśmy zamek w Trokach oraz dzielnicę Karaimów. Spróbowaliśmy tradycyjnych litewskich potraw. Po dotarciu do Wilna, w którym spędziliśmy pozostałe dni, odwiedziliśmy domek świętej Faustyny oraz podziwialiśmy panoramę miasta ze wzgórza Trzech Krzyży. W czasie naszego pobytu w tym pięknym mieście zobaczyliśmy miejsce niemieckiej zbrodni w Ponarach i cmentarz Na Rossie. Mieliśmy możliwość wejścia do kaplicy Ostrobramskiej, prawosławnej cerkwi pod wezwaniem Ducha Świętego, kościoła świętej Teresy, katedry i kaplicy świętego Kazimierza oraz do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. W programie wycieczki nie mogło zabraknąć bramy bazyliańskiej, celi Konrada oraz muzeum Adama Mickiewicza. Mieliśmy również okazję do spędzenia czasu na wileńskiej Starówce i placu Ratuszowym oraz do zobaczenia Pałacu Prezydenckiego. Na zakończenie wjechaliśmy na taras widokowy znajdujący się na wieży telewizyjnej, gdzie po raz ostatni mogliśmy oglądać miasto w całości. Pełen wrażeń wyjazd dostarczył nam nowej wiedzy i wspomnień, które zostaną z nami na zawsze.